Мультбезпека

Зміст:
    Rate this post

    Варто вимовити заповітне слово «мультфільм», як малюки з усіх ніг кидаються до телевізора. Адже мультик – це оживша казка. І не важливо, яке дійство розгортається на екрані, стежити за яскравими персонажами так цікаво! Для дитячої свідомості мультфільм – не вигадка, а реальність ожила і всі герої дійсно існують, тому так складно відірватися від блакитного екрана.
                                                                   
    До речі
    Основний канал сприйняття у дітей – кінестетичний (руховий). Звук і зображення мозок малюка обробляє швидше, якщо дитина рухається, досліджує, маніпулює предметами. А цього навіть найяскравіший і ефектний мультик дати, на жаль, не може.

    Мультики – це засіб виховання. Без сумніву, події, що відбуваються в мультфільмі, розвивають уяву і мислення малюка, формують його світогляд. Персонажі улюблених мультфільмів – друзі дитини. Вони вчать його взаємодіяти з навколишнім світом, формують уявлення про добро і зло, вчать справлятися з труднощами. Діти завжди асоціюють себе з головними героями (мультиків, фільмів, книг). Причому нерідко вони переймають не тільки манеру поведінки героя, але і його душевні якості. Тому дуже уважно ставитеся до того, що дивиться ваш малюк. Адже є чимало мультфільмів з непривабливими і небезпечними персонажами.

    Поганий приклад
    На жаль, у багатьох сучасних мультфільмах не дотримуються елементарні етичні закони, казки шкідливі для незміцнілої свідомості дитини. Мультфільм небезпечний для малюка, якщо:
    – головні герої ведуть себе агресивно, завдають шкоди оточуючим (калічать чи вбивають один одного, підривають машини, підпалюють будинки);
    – персонажі демонструють небезпечні для життя форми поведінки (бігають по дахах, стрибають з висоти, їдуть на підніжці швидкісного поїзда …);
    – нешанобливо ставляться до людей, тварин, рослин;
    – погану поведінку героїв ніхто не карає і не засуджує;
    – персонажі насміхаються над хворими, безпомічними, людьми похилого віку;
    – герої несимпатичні або відверто потворні.   

                                                                
    Психологи говорять, що подібні мультики провокують неадекватну поведінку малюків. На жаль, повністю захистити дитину від перегляду подібних мультфільмів не вийде. Діти спілкуються в дитячому саду, на майданчику і, звичайно, обговорюють персонажів. Маля відчує себе «білою вороною», якщо буде не в курсі подій. Зате у ваших силах навчити його відрізняти гарні мультики від поганих. Обговорюйте з дитиною сюжет, пояснюйте, що відбувається з героями, аналізуйте їх поведінку.

     Важливо
    Телевізор – велике навантаження для дитячих очей. Малюкам не можна проводити багато часу біля екрана.
    До 1,5 років дивитися телевізор взагалі небажано.
    До 2 років – можна дивитися не більше 5 хвилин на день.
    З 2 до 3 років – не більше 10 хвилин на день.
    З 3 до 5 років – не більше 15-17 хвилин на день.
    З 5 років і старше – до 30 хвилин.

    Фільмотека

    У вашій фільмотеці обов’язково повинні бути мультфільми:

    ● Повчальні – вони допомагають дитині осмислити ситуацію, зробити правильні висновки, подивитися на себе з боку.
    Приміром, «Кіт Леопольд» вчить добру і показує цінність дружби, «Гуси-лебеді» пояснюють, чому не можна втікати від мами.
    ● Розважальні – в них багато музики, жартів. Сюжети комічні. Пісні з цих мультиків легко розучити і потім співати разом.
    Так пісеньки з мультфільму «Трям, здрастуйте!» Піднімуть настрій на прогулянці. А солодкий фільм «Гарфілд та його друзі» приємно подивитися всією сім’єю.
    ● Ознайомлювальні – популярні сьогодні багатосерійні мультфільми розповідають про таємниці океану, про стародавню історію, життя тварин. Це міні-енциклопедії з різних напрямів.

    Як і в будь-якому іншому справі, при перегляді мультфільмів важливо дотримуватися елементарних правил безпеки:
    ● Якщо малюк хворіє або тільки нещодавно одужав, страждає порушеннями центральної нервової системи, нещодавно пережив стрес – зведіть перегляд мультиків до мінімуму, вибирайте їх з особливою обережністю. Програма повинна бути максимально делікатної: приємна неголосна музика, спокійний сюжет, гарні герої. Ніяких світлових і шумових ефектів!
    Строго лімітуйте час перебування дитини біля телевізора. Вибирайте короткометражні фільми, а довгі або багатосерійні дивіться в декілька заходів.
    ● Обговорюйте з дитиною побачене. Можливо, малюк щось зрозумів неправильно чи чогось злякався. Важливо вчасно це прояснити. Пам’ятайте, візуальні образи впливають на психіку дітей набагато сильніше, ніж звукові.
    ● Теледосвіду недостатньо для повноцінного розвитку особистості. При перегляді мультика малюк поринає у світ емоцій, але у нього немає свободи дії. Накопичуючись, емоції можуть призвести до вибуху. Тому так важливо чергувати активний і пасивний відпочинок і не давати малюкові засиджуватися перед екраном.
    ● Не замінюйте живе спілкування переглядом мультфільмів. На жаль, сьогодні мультфільми виконують роль Теленяні. Малюк відчуває, коли батьки вмикають телевізор, щоб відпочити від нього. Крихітці важливіше особисте спілкування.
    ● Хороший мультфільм повинен бути нагородою малюкові, а не щоденним рутинним подією. Влаштовуйте хоча б раз на тиждень загальносімейних мультпросмотр. Ви отримаєте масу позитивних емоцій, а заодно краще взнаєте свого малюка.

    Я вже наскуповувала майже всі колишні радяньскі (і не тільки) мультики, але Мішеля лише деколи може по телеку глянути 2 хвилини мультик про мадагаскарських пінгвінів…

    У кого більший досвід, як діти реагують на мультики? Які більше цікавлять?

    Facebook Comments
    Анонс