2-3 года (1489) / развитие ребенка (53)
главная опыт мам и экспертов 2-3 года развитие ребенка статьи экспертов Дитина за комп’ютером....
Світ Мам
   3303
11

Дитина за комп’ютером. Коли? Як? Навіщо?

За останні десятиліття світ дуже змінився. Розвиток науки чи бізнесу немислимий без надійних інструментів, одним з яких є комп’ютер. Коли і як знайомити дітей із ним? Чим він так приваблює дітей? Як його використовувати? Ділиться досвідом вчителька інформатики з 15-річним стажем Оксана Романівна Григорович.

Дитина за комп’ютером. Коли? Як? Навіщо?

Для чого дітям комп’ютер?

Багато батьків все ще схильні вважати комп’ютер  чимось особливим, надто цінним для дітей або взагалі ледь не злом для дитячої психіки та здоров’я. Таким батькам варто зрозуміти, що життя їхніх дітей буде цілком оточене комп’ютерами. Цього вже не змінити. Порада батькам — допомогти дітям навчитися бачити в ньому інструмент, який дуже допоможе для доброї мети і конструктиву.

Не можна зрозуміти батьків, які відгороджують дітей від комп’ютера. Це все одно, що вони самі, у своєму дитинстві, не знали б, що таке пластилін чи мультфільм «Ну, постривай!».

Щодо потреби в комп’ютері, можу запевнити батьків: дитина сама знайде, що їй з ним робити. Це дорослі часто бояться щось «не те» натиснути. Діти цього страху не мають. Саме тому зараз спостерігаємо, що у дітей часто значно кращі гаджети, ніж у їхніх 35-40-річних батьків. Що діти набагато швидше освоюють можливості електронних засобів, тоді як їхні батьки уже часом взагалі не розуміють потреби в них.

У якому віці діти сприймають комп’ютер?

У дворічному віці діти ще не можуть розрізнити особливості комп’ютера. Їм набагато цікавіше дивитись рекламу на телебаченні, бо там нічого не треба робити, а захопливі кольорові картинки змінюють самі одна одну. Тому й комп’ютер для дитини у цьому віці може служити лише як засіб для перегляду мультфільмів. Але сама дитина з ним ще не співпрацює. В цьому віці дитя буде сприймати його як предмет-іграшку. Мені знайомі випадки, коли дворічні діти за півгодини розбирали клавіатуру і навіть ноутбуки!

У 3 роки дитина вже може взаємодіяти з комп’ютером: видобувати з нього звуки, рухати зображення. Якщо батьки не проти йти в цьому напрямку, то комп’ютер може бути своєрідним «розвивальним килимком» для дитини.

У 4 роки діти можуть досить непогано користуватися програмою для малювання Paint.

У п'ятирічному віці дітям цікаво знайомитися з абеткою та цифрами, але не в кубиках, а через монітор.

Особисто я однозначно за те, щоб дитина ще до свого Першого дзвоника сідала за комп’ютер. Інформатика — це наука, яка не потребує базових знань. Наприклад, щоб вивчати історію, потрібно спершу вміти читати, щоб вивчати фізику — навчитися перед тим рахувати.

З комп’ютерною грамотністю — це як з письмом: даєш інструменти і знаряддя, показуєш, що хочеш, — і дитина вчиться. А оскільки дітям за комп’ютером завжди дуже цікаво, то це також істотно сприяє загальному розвитку, зокрема логічного мислення, якого батьки так бажають своїм дітям!

Кому комп’ютер потрібен найбільше?

Наша шкільна програма складена так, що вже в 1-2 класі дітей заохочують шукати додаткову інформацію. Наприклад, про тварин рідної місцевості, про свята національних меншин. Коли діти приходять  в бібліотеку, їм можуть видати готову книжечку. А можуть і не видати, бо її нема.

Натомість, в Інтернеті дитина знайде все. Уже в 7-8-річному віці батькам варто вчити дитину вибрати саме ту сторінку, де найкраще описано бажану тему. А якщо потрібно ще й зображення, то дитина  в цьому зорієнтується краще, ніж самі батьки. Бо вона краще знає, що сподобається її однокласникам.

Але молодші класи — це ще не той вік, коли дитині комп’ютер необхідний. Чим старший клас, тим він стає потрібнішим. Та найбільше — учням гімназій та ліцеїв. Цілком можливо, що їм взагалі доведеться час від часу ходити до свого навчального закладу з планшетом.

Коли купувати дитині персональний комп’ютер?

Коли дитина може сама чітко сформулювати, для чого він їй потрібен. Навіть, якщо батькам не шкода грошей для дитини на цю «круту іграшку», поки дитина не знає, що вона буде з нею робити, — дарувати не варто.

У діапазоні від 5 аж до 15 років дитина може казати, що хоче комп’ютер тому, що інші мають. Але це ще не причина. Якщо дитина формулює відповідь: «Бавитися в ігри», — то мусить назвати, в які саме.

Зараз батьки купують дітям окремий комп’ютер уже приблизно від десятирічного віку. Ще 2-3 роки тому цей віковий показник був відчутно вищим: 13-17 років.

Коли виникає потреба в якомусь електронному приладі, то в цьому вже не сумніваються ні батьки, ні дитина. Це як із мобільним телефоном: настає момент — і всі розуміють, що треба придбати мобілку дитині. Так буде і батькам спокійніше, і дитині зручніше.

Є один вже абсолютно точний показник, коли дитині треба купувати персональний комп. Це коли вона проводить за комп’ютером більше часу, ніж самі батьки.

Який комп’ютер купувати дитині?

Залежить виключно від потреб. Якщо , наприклад, в школі робиться акцент на графічних програмах (ігри, відео, а може, дитина цікавиться фотошопом), то треба враховувати, що комп’ютер потягне багато ресурсів.

Ноутбук дає перевагу мобільності. Якщо, наприклад, у дитини немає сталого відповідного місця для роботи за комп’ютером. Якщо найбільша потреба саме в Інтернеті, то можна придбати той же ноут, нетбук, планшет.

Які правила безпеки?

Мушу зазначити, що загальноприйняті норми писалися в часи моніторів з електронно-променевою трубкою, які мають непомітне для ока мерехтіння. Тому говорилося, що до десятирічного віку діти повинні сидіти за комп’ютером не більше 30 хвилин в день.

Із сучасними TFT моніторами цей час можна спокійно збільшити до півтори-двох годин у цьому віці. Я вважаю, що дошкільнятко уже може сидіти півтори години, але, бажано, з проміжками.

Оскільки діти дуже люблять ігри, треба вибирати ті, що не належать до кривавих «бродилок-стрілялок». А в майбутньому встановити обмеження на небажані сайти в Інтернеті.

Щоб дитина надто довго не сиділа за комп’ютером, у неї мусить бути альтернатива у житті: щось, до чого її також буде тягнути. Вирішальним також є приклад батьків, які для себе самих знають межу.

Стосовно здоров’я очей. Воно справді стоїть під загрозою, якщо у дитини є схильність до порушень зору, зокрема генетична.

Та є і правила безпеки для самого комп’ютера. Як говорилося, діти не бояться випробовувати функції і всюди клацати. Тому вони можуть так наклацати, що батькам доведеться шукати фахівців, щоб відновити параметри і налаштування.

Чи допомагає комп’ютер у навчанні?

Дуже. Вже просто граючись, дитина багато що вивчає. Попри ігри, школяр буде використовувати комп’ютер і для шкільних предметів. Програми для вивчення іноземних мов теж можуть принести чималу користь. А набирати тексти «сліпим» способом я б радила вчити дітей ще до того моменту, коли виникне потреба взагалі щось набирати. Адже зараз це вміння надзвичайно корисне.

До речі, коли людина набирає текст на клавіатурі, у неї працює не одна півкуля головного мозку (як при ручному письмі), а обидві. І задіяні удвічі більше м’язів. Відповідно, моторика рук і мозок розвиваються у дітей явно не гірше, ніж при письмі.

Досліджено також, що завдяки зосередженості, сидячи за монітором, людина кліпає в 4 рази рідше, ніж просто кудись дивлячись.

Бажаю всім діткам цікавого навчання і винахідливості!

Підготувала Оля Пастух

ответитьзадать вопрос
Смайлы
Добавить фото
4 комментариев
Марика Нездешняя
2 мальчика
Полностью согласна: сознательно ограждать сейчас ребенка от компьютера, это отстранять его от его же сверстников. Когда родители сердятся, что дети на компьютере только играют, то забывают, что дети вообще всем играют, и логично, что в компьютере их интересует вовсе не эксель. Единственное, хочу заметить. что у меня дети в 2 года с удовольствием складывали на планшете пазлы, а сейчас совершенно равнодушны к компьютеру (телефон, планшет и т.д.) Возможно, тому способствовало отсутствие запрета на игры, и компьютер для них не стал желанным "запретным плодом"
Смайлы
Добавить фото
Оля Пастух
Хай завжди будуть мами!
Напевно )) Але все одно вони в житті уже завжди будуть з комп"ютером на "ти"
Сергій
А от те, що людина за комп'ютером рідше кліпає очима, це якраз і є найбільша небезпека для зору. Кліпання захищає очі від пересихання! Внутрішня поверхня очей вислана тонкою прозорою мембраною - кон'юктивою. І під час кліпання віко розповсюджує вологу по кон'юктиві, а також доправляє цю вологу до куточків очей.
Смайлы
Добавить фото
З прогресивних бабів села
1 мальчик и 1 девочка
Смайлы
Добавить фото

{ $nifTest}