4-12 месяцев (3285) / развитие ребенка (85)
главная опыт мам и экспертов 4-12 месяцев развитие ребенка статьи экспертов Як грати з малюком 3-6...
Tanya Kur
   823
4

Як грати з малюком 3-6 місяців

Вашому малюку вже виповнилося 3 місяці. Він уже самостійно тримає голівку. Звичайно, ви вже помітили, що малюк не тільки помітно підріс, а й став більш рухливим і жвавим. Він з цікавістю реагує на все, що його оточує.

Як грати з малюком 3-6 місяців

Починається вік активного знайомства з навколишнім світом. Дитина буде досліджувати його усіма можливими способами: торкатися, хапати, дивитися, слухати і навіть куштувати на смак. Підтримайте цей інтерес і в іграх!

Саме час урізноманітнити вже відомі вам розважалки для малюків до трьох місяців іншими, не менш цікавими і корисними іграми.

Дзеркало

Приблизно з трьох місяців малюки починають цікавитися своїм відображенням у дзеркалі. Частіше підносьте малюка до дзеркала, розмовляйте з ним. Кажіть, чиє це відображення, де ручки, де ніжки тощо. Пограйте у хованки з дзеркалом – поперемінно то прибирайте, то підносьте малюка до нього.

Малюка дуже захоплює, коли в дзеркалі з’являються вже відомі йому предмети й іграшки. Так він починає усвідомлювати, де реальний предмет, а де його відображення.

Мобіль

У  віці 2-3 місяців цікавою і корисною розвагою для малюка стає мобіль – музична підвіска-карусель над ліжечком. Спостерігаючи за рухливими фігурками, прислуховуючись до мелодії, малюк тренує свій слух і зір, навчається концентрувати увагу. Для наймолодших краще обирати чорно-білі фігурки для розвитку концентрації зору, а приблизно від трьох місяців можна обирати кольорові підвіски.

Та пам’ятайте, що не можна вмикати мобіль надовго. Навіть якщо ваш малюк із захватом спостерігає за фігурками, варто давати йому час на відпочинок, оскільки нервова система малюка ще зовсім слаба і він швидко втомлюється. Рух фігурок змушує діток від трьох місяців повертати голову у сторону найпривабливішої. Вже з 3-4 місяців малюк починає тягнутися до улюблених підвісок. Так він ще й стимулює розвиток рухової активності.

Брязкальця

Якщо раніше дитина могла тільки оченятами слідкувати за рухами яскравого предмета, які робить дорослий, то у віці трьох місяців і далі вона намагається схопити брязкальця і самостійно отримати звук. Її емоціям немає меж. Важливо, щоб іграшка була достатньо зручна для захвату, легка і яскрава, а головне – безпечна. Оскільки малюк постійно буде коштувати її на смак.

Також можна прикріпити гірлянду з брязкальцями між боковинами ліжечка на такому рівні, щоб малюк міг штовхнути їх ніжками і отримати звук. Так розвиватиметься не лише дрібна моторика, а й координація рухів малюка.

Різні звуки

У цьому віці малюк уже активно реагує на різні звуки – привертайте його увагу за їх допомогою. Це можуть бути поцілунки, клацання язиком, свист, дзижчання, звуки тварин… Можна використовувати різноманітні дитячі музичні інструменти (ксилофон, маракаси тощо) або шуміти (шуршання папером, провести пальцем по гребінцю і т.п.). Такі експерименти сприяють розвитку слухової пам’яті малюка, а також допомагають йому розпізнавати різні звуки.

Килимок

Розвиваючий килимок є ще одним помічником мами. На його поверхні є матеріали різної фактури. Це стимулює розвиток тактильної чутливості малюка. У більшості з них є вбудовані дзеркальця, брязкальця, шнурівки, липучки та інші різноманітні «секретики». Часто такі килимки музичні. Добре якщо вони мають дуги, на які кріпляться іграшки. Малюк із задоволенням буде тягнутися за ними і розвивати свою координацію і м’язи.

На «коні»

Сидячи, покладіть ногу на ногу та покладіть малюка животиком собі на ноги. Притримуючи малюка за руки, «покатайте його на коні», піднімаючи ноги догори-вниз.

Літак

Притримуйте малюка животиком на руці і політайте. Будьте обережні, розраховуючи висоту і далеч польоту, щоб раптово не забитись через меблі.

Стрибалочки

Тримаючи дитину впевнено під пахвами, підіймайте її догори і вниз, імітуючи стрибки на батуті.

Такі вправи сприяють розвитку координації рухів дитини, а також формуванню її базової довіри до навколишнього світу. Бо тільки в руках надійної людини (мами, татуся … ) можна робити такі «польоти».

Якщо ці ігри супроводжувати відповідними забавлянками і віршиками, це ще й сприятиме розвитку фонематичного слуху і мовлення дитини.

Цікавого і приємного вам дозвілля разом!

Автор: кандидат психологічних наук, дитячий і сімейний психолог, Ірина Губеладзе

ответитьзадать вопрос
Смайлы
Добавить фото

Комментариев нет. Будь первой!

{ $nifTest}